KOLEDZY PRAKTYCY

Tak więc koledzy praktycy wywierają nacisk skłaniający do konformizmu wobec konwencjonalnych, obiegowych czy tzw. zdroworozsąd­kowych mądrości pokoju nauczycielskiego.W piśmiennictwie amerykańskim istnieje ważny tekst analizujący przeżycia nau­czyciela rozpoczynającego pracę zawodową (House, Lapan 1978). Zaczyna się on stwierdzeniem, że na ogół, z perspektywy lat, początek kariery kojarzy się niemal każdemu nauczycielowi z poczuciem zmieszania, przestrachem, a czasem wręcz z paniką. Jest to związane z dwiema swoistymi cechami zawodu – z poczuciem samotności i z poczuciem pełnej odpowiedzialności za klasę.Nauczyciel, rozpoczynając lekcję, wie, że jest sam, że nie ma w bliskości niko­go, kto by chciał, mógł i umiał pomóc. Wśród nauczycieli żywe jest przeświadcze­nie^ że prowadzi się klasę samemu na zasadzie takiej, na jakiej uczy się pływać człowiek wrzucony do wody: „płyń lub toń. Samotność nauczyciela ma w naszej cywilizacji wielowiekową tradycję.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)