KAŻDE DZIAŁANIE

Każde takie działanie może wystąpić kilkakrotnie w czasie jednej godziny lek­cyjnej. Podsumowanie różnych kategorii zachowań, pojawiających się w ramach poszczególnych dziedzin działań, pozwala na szczegółowe przeanalizowanie różnic w zachowaniu nauczycieli i uczniów w zależności od podejmowanego w klasie działania.System analizy interakcji Flandersa najczęściej stosuje się do określenia stylu nauczania czy oddziaływania wychowawczego charakterystycznego dla danego nauczyciela. Proporcje poszczególnych wypowiedzi nauczyciela pozwalają na określenie, czy jest on raczej skłonny do dyrektywnego czy niedyrektywnego stylu postępowania. Określenia dyrektywny/niedyrektywny są z grubsza odpowiednikami autokratycznego i demokratycznego stylu kierowania.W modyfikacji systemu Flandersa zaproponowanej przez J. Hougha (zob. Emmer 1972) do siedmiu oiyginalnych kategorii zachowań nauczyciela doszły jeszcze dwie: „nauczyciel odpowiada na pytanie ucznia” oraz „nauczyciel poprawia wypowiedź ucz­nia ‘.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)