ISTNIEJĄCE RÓŻNICE

Istniały jednak duże różnice między poszczególnymi systemami kategoryzacji. Gdy R. Adams (1972) przejrzał 150 systemów kategoryzacji czynności nauczyciela, znalazł w nich 214 różnych pojęć.

Stały wzrost liczby systemów kategoryzacji zachowań nauczycieli, występujący w latach sześćdziesiątych i w początkach lat siedemdziesiątych, skłaniał do reflek­sji dalekich od optymizmu, ponieważ był traktowany jako objaw braku kryteriów powszechnie akceptowanych. G. Nuthall i J. Church, podsumowując przegląd sys­temów obserwacyjnych w 1972 r., pisali: „mamy wielką liczbę systemów obserwa­cji służących do opisu, jak nauczyciele się zachowują, bez żadnego dowodu na to, że rzeczy, które obserwujemy, są tymi właśnie, które należy obserwować” (Nuthall, Church 1972, s. 505).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)