INSTYTUCJA SZKOŁY

Szkoły przypominają tak zwane totalne instytucie, jak wiezienia- szpitale psychiatryczne itp., gdzie jedna pod­grupa klientów (uczniowie) jest wbrew swej woli przypisana do instytucji, pod­czas gdy druga podgrupa (funkcjonariusze) ma większą swobodę ruchów, a co najważniejsze, funkcjonariusze mają prawo do całkowitego opuszczenia instytu­cji. W takich okolicznościach normalne jest, że bardziej uprzywilejowana grupa strzeże wejść i wyjść bądź to w przenośni, bądź dosłownie. Znów nauczyciele mogą nie lubić tego opisu i mogą, protestując, twierdzić, że kierują klasami de­mokratycznie, ale w istocie ich odpowiedzialność ma pewne podobieństwo do odpowiedzialności strażników więzienia. W postępowym więzieniu, tak jak w większości klas szkolnych, uczestnikom wolno pewne rzeczy, ale wolność ta ma jasno określone granice. W obu instytucjach uczestnikom może być wolno planować zabawę świąteczną, ale w żadnej z nich nie wolno planować ucieczki” (Jackson 1968, s. 32).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)