IDEA AUTONOMII

W latach osiemdziesiątych wydawało się, że idea autonomii już zbyt mocno zakorzeniła się w świadomości nauczycieli brytyjskich, by można było liczyć na łatwe przeprowadzenie zmian. A jednak autonomia ta zo­stała w ostatnich pięciu latach wyraźnie ograniczona – z perspektywy nauczycieli brytyjskich ograniczenie to może być postrzegane jako duże, warto jednak pamię­tać, że dla obserwatora zagranicznego rzecz może wyglądać odmiennie. Odnosi się wrażenie, że nauczyciel i tak ma duże pole dla własnych decyzji. Użyłem kilkakrotnie pojęć „konserwatywny”, „liberalny’, „radykalny’, licząc na potoczną orientację czytelnika, teraz jednak nadszedł czas ich omówienia, ponieważ są one kluczowymi terminami do opisu „orientacji wychowawczych ’, które po­szczególni nauczyciele przyjmują jako założenia do swej pracy.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)