HISTORIA BADAŃ

Widzę to na scenie anglo-amerykanskiej, gdzie ogromna liczba badań prowadzonych w określony sposóbpozwala sprawdzić możliwości, jakie daje nurt umysłowy, niemal bez reszty. Jeśli poczyniono bardzo dużo badań pewnego typu, a obraz badanego zjawiska nie staje się bardziej klarowny, jasne, że warto szukać innej metody.Historia badań nad klasą szkolną jest dobrym przykładem prawidłowości, jaką zarysował T. Kuhn (1968) w swoich rozważaniach na temat zmian paradygmatu nauki. Uważa on, że nagromadzenie konfliktów w ramach jednego paradygmatu czy sposobu uprawiania nauki służy powstaniu innego i to „przełamanie nosi na­zwę rewolucji naukowej. Jest to – jego zdaniem – naturalna droga rozwoju nauki. Nauka posiada jakieś mechanizmy, które skłaniają do rozluźnienia wymogów para­dygmatu, gdy paradygmat ten zdaje się być mało skuteczny.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)