HISTORIA BADAŃ

Określenie „ucywilizowanie, zgodnie z mentalnością ludzi Zachodu, wiązało nauczanie z działalnością jakby misjonarską. Nauczyciel był traktowany niemal jak misjonarz powołany do cywilizowania małych, dzikich ludzi, którzy pozbawieni nauki nieuchronnie wkroczyliby na złą drogę.W tę sytuację wdarły się w początkach XX w. prądy wychowania nowoczes­nego czy, jak to wówczas nazywano, progresywistycznego, uosabiane w spo­łeczności amerykańskiej przez Johna Deweya. Wychowanie progresywistyczne miało być aktywnym procesem poznawania świata, nauczyciel zaś miał stać sig tylko przewodnikiem stymulującym aktywność ucznia, a nie wykładowcą poda­jącym wiedzę.W latach trzydziestych i czterdziestych naszego stulecia moda na wychowanie nowoczesne, progresywistyczne osiągnęła apogeum – i to mimo oporów tzw. esen- cjonalistów, którzy kładli nacisk na przekazywanie solidnej wiedzy i podkreślali znaczenie wysiłku i dyscypliny.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)