FORMUŁOWANE OCZEKIWANIA

Warto zwrócić uwagę, że oczekiwania tak formułowane przez 12-latków wyraź­nie określają raczej pasywną, „odbiorczą” rolę uczniów, w przeciwieństwie do aktywnej ro i nauczyciela – uczniowie chcą być trzymani w porządku, nauczani, jeśli potrzeba, to sprawiedliwie karani itp. Czy jest to już wynik poprzednich do- wiadczen z nauczycielami, którzy nauczali ich dotychczas? A może mamy tu do czynienia z przekazem kulturowym, niejako międzypokoleniowym, czyli z oczeki­waniami określonymi na podstawie kontaktów z rodzicami i ze starszym rodzeń- s wem. Jeśli takie, nastawione na pasywność, oczekiwania są już rezultatem od­ziały wan, to oczywiście może to budzić dość sceptyczne refleksje. W każdym ra­zie istnienie takich oczekiwań potwierdza wiedzę o trudnościach wprowadzania bardziej demokratycznego stylu kierowania, w ramach którego aktywniejsza party­cypacja uczniów byłaby niezbędna.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)