DZIEDZINA BADAŃ

Można się spodziewać, że ta dziedzina badań w istotny sposób pomoże nam zrozumieć (…) procesy oświatowe” (Hartnett 1982). Nie wszyscy podzielają ten optymizm. W komentarzu o rozwoju fenomenolo­gicznych badań oświatowych Brian Davies zaznacza, złośliwie parodiując znane słowa Churchilla: „Nigdy jeszcze tak mało (osób – A.J.) nie stało za tak wielu / tak wielką niejasnością metodologiczną jak w tych badaniach” (cytat wg Hartnett 1982). Ale może lepiej podzielić optymizm Robina Barrowa, który w 1984 r. pisał, że w badaniach nad wychowaniem „powinniśmy stawiać sobie cele nie dające się zrealizować (…), bo wychowanie, tak jak miłość, jest najlepsze, gdy odnosi się do tego, co nieznane, nie sklasyfikowane, doskonałe. Rzecz w tym, by zdać sobie sprawę z faktu, że pojęcie wychowania jest szerokie i idealistyczne, a idee trudno realizować w pełni, może jest to nawet nieosiągalne”.

 

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)