DYSKUTOWANA PRAKTYKA

Praktyka ta jest szeroko od lat dyskutowana, budzi też sporo emocji – krytykowana jest głów­nie przez pedagogów z nastawieniem progresywistycznym i przez ludzi o lewico­wej orientacji politycznej. W praktyce streaming występuje tylko w 13% szkół bry­tyjskich (Bennett 1976, s. 58). Okazało się jednak, że aż 31% nauczycieli deklaruje się jako zwolennicy streamingu. Jeśli chodzi o ogólne nastawienie nauczycieli brytyjskich w latach siedemdzie­siątych i na początku lat osiemdziesiątych, to cechowało je werbalne popieranie progresywistycznych tendencji – do pewnego stopnia nauczyciele mogli się czuć do tego zobowiązani przez Raport Plowden. Mimo że nauczyciele w zasadzie akceptowali względnie „nieformalne”, progresywistyczne podejście do kierowania klasą, to jednak sprawowali oni ścisły nadzór nad uczniami, co pozwalało żywić wątpliwości, czy rzeczywiście stwarzali oni dzieciom możliwości wyboru tego, co ma się dziać w klasie (Galton 1980).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)