DRAMATYCZNA ANALOGIA

Analogia ta, choć dramatyczna, nie jest wprowadzona dla wywołania szoku – nie ma oczywiście porównania między nieprzyjemnościami życia więźniów lub pacjentów psychiatrycznych a codzien­nymi doświadczeniami pierwszo- i drugoklasistów. A jednak uczeń, tak jak zamknięty dorosły, jest w pewnym sensie więźniem. On także musi wytworzyć strategie postępowania, by dać sobie radę z konfliktem, który często powstaje między jego naturalnymi życzeniami i zainteresowaniami a wymaganiami insty­tucji (…). Tysiące godzin spędzonych w wysoce wystylizowanym otoczeniu kla­sy szkolnej nie są (…) rzeczą wyboru, mimo że niektóre dzieci może wolą szko­łę od zabawy (Jackson 1968, s. 9). Wszystkie klasy szkolne, bez względu na różnice między szkołami, mają coś wspólnego – w każdej z nich uczeń musi dać sobie radę z trzema właściwościami klasy. Te właściwości tn iłnk. ocenianie, władzą. Tworzą one ramy, w obrębie których – zdaniem Jacksona –

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)