DOMINUJĄCE PODEJŚCIE

Pora teraz zastanowić się przez moment nad założeniami filozoficznymi i meto­dologicznymi, które leżały u podstaw stylu badawczego, jaki w odniesieniu do zja­wisk pedagogicznych rozwijał się od lat trzydziestych, a wszechwładnie panował wśród badaczy w latach sześćdziesiątych. Założenia te stanowią podłoże „flander­sowskiego” widzenia rzeczywistości szkolnej.Teoretyczne i metodologiczne podejście, dominujące w badaniach pedagogicz­nych tych lat, było zgodne z nastawieniem charakterystycznym dla wszystkich na­uk społecznych w owym okresie. Badania były normatywne, pozytywistyczne i empiryczne. Badania były normatywne, to oznacza, że u podstaw ich znajdowało się założe­nie, że zasadniczo rzecz biorąc, zachowanie ludzkie kieruje się regułami.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)