CZĘSTY PRZYKŁAD

Częsty przykład: młoda kandydatka na nauczycielkę jest pokonana już na początku spotkania, bo nie umie nawet za­znaczyć swojej obecności w klasie. „Gra“ o siłę oddziaływania nie może się rozpocząć. Nauczycielka ta nie jest w stanie nawet ukazać swej osoby i zako­munikować swych żądań i wymagań, jakich chciałaby w przyszłości przestrze­gać. Można powiedzieć, że ziarna wygranej lub klęski zostają posiane dosłownie w pierwszych minutach kontaktu. Pierwotny test, jakiemu uczniowie poddają każ­dego, kto chce ich wychowywać i nauczać, dotyczy tego utrzymać po­rządek”. Jeśli testu się nie zda, nie ma co mówić o innych możliwościach oddzia­ływania. Niektórzy będą nonstarterami, bo nie zareagują na występki uczniów w złudnej nadziei, że brak reakcji spowoduje zaniechanie złego zachowania w przyszłości, a innych znów panika i niepewność skłoni do zachowania przesadnie surowego (Nash 1976, s. 90).

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)