CHĘTNIE AKCEPTOWANE ZASADY

Każdy chętnie akceptuje zasady i wskazówki dawane przez komitety programo­we i przez twórców podręczników. Nauczycielowi amerykańskiemu chodzi jed­nak zawsze o to, by mógł wybierać między różnymi zasadami i wskazówkami programowymi i by miał wiele miejsca na własne sądy, poglądy i spontaniczność. Podobnie jest ze sprawą wizytacji w klasie. Nauczyciel amerykański nie przeciw­stawia się obecności innych nauczycieli, gdy wspólne wykonanie zadania jest potrzebne. To, czego sobie życzy, to być wolnym od inspekcji, gdy wykonuje swoje obowiązki (Jackson 1968, s. 133). Autonomia jest nauczycielom potrzeb­na również dlatego, że tylko oni – i z tym poglądem nauczycieli Jackson się zgadza – są w stanie określić potrzebny stopień „nieformalności w kontakcie z klasą.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)