BYCIE AKTYWNYM

Nauczyciele ci uważali, że bycie akceptowanym przez uczniów ma głów­ne znaczenie dla skuteczności pracy pedagogicznej, dlatego też starali się dać z sie­bie sporo, by ta akceptacja była możliwa. Danie sobie rady z szokiem „pierwszego spotkania” może być znacznie utrudnione przez ważny czynnik o charakterze socjologicznym. Będzie tak zwłaszcza wtedy, gdy nauczyciel, ze względu na swe pochodzenie, wykształce­nie lub poglądy, skłonny jest proponować reguły, normy i definicje sytuacji mało przystające do opinii, poglądów oraz oczekiwań przyswojonych przez dzieci w domach rodzinnych.W warunkach brytyjskich typowy konflikt, zdaniem G. Grace’a (1978, s. 62), pojawia się wówczas, gdy liberalnie lub nawet radykalnie nastawiony nauczyciel rozpoczyna pracę z dziećmi ze środowiska robotniczego i orientuje się, że w rodzi­nach do tego środowiska należących panują wzorce wychowawcze, które on uznał­by za konserwatywne i przestarzałe – zwłaszcza, gdy nauczyciel uważa, że przed­stawiciele klasy robotniczej powinni mieć postępowe poglądy pedagogiczne.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)