BRAK TEMPA

Brak tempa często decyduje o utracie szansy, jaką daje większość rozpoczynających się interakcji. Zarówno to, jak i fakt, że znaczna część tych in­terakcji związana jest z koniecznością podejmowania decyzji, powodują, że praca nauczycielska jest tak męcząca.Z pracą nauczyciela związana jest też jedna dziwna i swoista właściwość. Nau­czyciel ma możliwość określenia, co jest „wiedzą”, którą warto się w klasie zajmo­wać, a co nią nie jest. Fakt ten jest związany z władzą jaką nauczyciele mają nad uczniami. Dokładne analizy zapisów z lekcji ukazują często, że dziecko mówi coś, co wydaje mu się być wartościową informacją, o której inni uczniowie w klasie też powinni wiedzieć, nauczyciel zaś pomija to albo poświęca sprawie tej tylko chwi­lową uwagę, ponieważ sądzi, że informacja ta nie ma znaczenia, a od niego zależy określenie, czego warto się uczyć. Jednocześnie trzeba pamiętać, że poza sprawą wiedzy nauczyciel ma możliwości określania, czym jest właściwe zachowanie, ha­łas, nawet rodzaj wypowiedzi i ubrania. Są to ważne elementy sprawowania władzy nad uczniami.

 

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)