BEZ ŚCISŁYCH RAM

Niektórzy nauczyciele specjalnie starają się uniknąć podawania uczniom ścis­łych ram, w obrębie których ci mogą się poruszać, ale poza które nie powinni wy­stępować; zwykle czynią to w przekonaniu, że ustalenie przyjaznych osobistych stosunków z uczniami wystarcza, gdyż skłania uczniów do samokontroli.Inni nauczyciele starają się uczniom określić ramy tego, co dozwolone, a co zakazane, ale trudno im uczynić to tak, by komunikat był czytelny i jednoznaczny.Jeszcze inni umieją określić wymagania, ale brak im taktycznej czy socjotec nicznej wiedzy, jak zapewnić respektowanie tych wymagań. Ci. Grace (1978) w relacji z badań nad brytyjskimi nauczycielami szkół miej­skich zwraca uwagę, że reakcje nauczycieli na stres wywołany przez pierwsze spot­kanie z uczniami może iść w różnych kierunkach.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)