BADANIE ZJAWISK W KLASIE

Wymagały one kategoryzacji zachowań nauczyciela, czyli po­działu na małe, najlepiej dające się obliczyć fragmenty. Tak więc na użytek ba­dań nad stylem rozwinęły się w latach sześćdziesiątych ogólne systemy katego­ryzacji postępowania nauczyciela oraz systemy analizowania kontaktów werbal­nych i pozawerbalnych w klasie. Najczęściej nazywano je systemami analizy interakcji w klasie. Najbardziej znanym przedstawicielem tego nurtu badań był N. Flanders (1970). W latach siedemdziesiątych zaczęto określać — zwłaszcza wśród krytyków brytyjskich – różne systemy analizy interakcji w klasie wspólnym mianem „analiz typu flandersowskiego”, mimo że sam Flanders jest autorem tylko jednego systemu.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)