BADANIA ZA BADANIAMI

Badania R. J. Meyenna (1980) wykazały, że grupy dziewczęce trudniej umiejs­cowić na skali nastawień „proszkolnych“ – „antyszkolnych, niż to ma miejsce z chłopcami. U chłopców częściej niż u dziewcząt przywiązanie do kultury mło­dzieżowej łączy się z nastawieniami antyszkolnymi. Wydaje się też, że w grupach dziewczęcych mniej wyraźnie zarysowuje się funkcja lidera.Badania za badaniami wykazywały, że dziewczęta we wczesnym okresie życia bardziej lubią szkołę i mają lepsze osiągnięcia, natomiast opuszczają szkołę średnią z gorszymi wynikami i mają znacznie słabsze osiągnięcia w karierze studenclciej. Popularne, a w rozumieniu feministek bezpodstawne, było przeświadczenie o mniej­szych zdolnościach dziewcząt. Okazało się, że w społeczeństwie brytyjskim, aż do chwili obecnej, mocno tkwi przeświadczenie, że duża inteligencja kobiety i wybitne osiągnięcia w nauce z pewnością przeszkodzą jej w znalezieniu męża i założeniu rodziny. To nastawienie rzutuje na postawy dziewcząt wobec szkoły i wobec osiąg­nięć w nauce.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)