BADANIA NAD EFEKTYWNOŚCIĄ

Drugi podokres badań nad nauczycielami trwał mniej więcej między latami trzy­dziestymi a pięćdziesiątymi. Dają się w tym czasie wyodrębnić badania nad efek­tywnością nauczania: badania nad nauczycielami jako grupą oraz badania nad po­stępowaniem nauczycieli. Badania nad efektywnością polegały głównie na porównywaniu różnych metod, stylów, sposobów nauczania czy odnoszenia się do ucznia. Nie wykryto jednak żad­nych pojedynczych, specyficznych czynności nauczyciela, o których można by rzec, że ich występowanie – w określonej częstotliwości – istotnie koreluje z osiągnięciami uczniów. W rezultacie łatwiej było spotkać się z poglądem, że ja­kaś metoda nauczania wywiera taki lub inny wpływ na efekty pracy uczniów, niż znaleźć badanie rzeczywiście ten pogląd potwierdzające.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)