AUTONOMIA

Ważnym czynnikiem charakteryzującym pracę nauczyciela jest jego autono­mia. Pisałem już wcześniej o tym, jak nauczyciele wysoko cenią sobie możli­wość własnego doboru programu, możliwość decydowania o tym, czego nau­czać. Autonomia ta uważana jest za dobro bardzo istotne. Ph. Jackson (1968), przeprowadzając z nauczycielami amerykańskimi wywiady na temat ich samo­poczucia w pracy, stwierdził, że ewentualne narzucenie jednego obowiązkowego programu nauczania i „inwazja na klasę nadzorców i przełożonych z adminis­tracji, którzy chcieliby oceniać (Jackson 1968, s. 131), spowodowałaby porzu­cenie pracy przez znaczną część nauczycieli. Badacz ten sądzi, że tendencja do autonomii nie oznacza, iż nauczyciel pragnie odrzucać wszelkie rady. Uważa on, że nikt nie pragnie budować własnego programu nauczania zupełnie od podstaw.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)