ANALIZA SPRAW

Analizując te sprawy (poruszane w wielu wywiadach przeprowadzonych w trakcie badań), Ph. Jackson wprowadza pojęcie „miłości na określenie stosunku nauczycieli do uczniów. „W czasie wywiadów liczne nauczycielki (ale nie tylko, bo niektórzy mężczyźni też) mówiły o swym głębokim uczuciu do poszczególnych dzieci. Na tym poziomie przywiązania emocjonalnego rola nauczycielki rozmywa się i miesza się z rolą matki (Jackson 1968, s. 139). Niektórzy nauczyciele nie lubią używać w tym miejscu słowa „miłość i zamiast tego wolą, mówić o „respek­cie, szacunku do dziecka.Dodajmy jeszcze, że pewna nieduża częśc nauczycieli, zwłaszcza tych o skrajnie radykalnych nastawieniach do problemów pedagogicznych, uważa, że ich praca z dziećmi jest sensowna i satysfakcjonująca, gdy łączy się ją z walką z przeciw­nościami instytucjonalnymi. Mają oni poczucie, że muszą walczyć ze szkołą taką jaka ona jest, by móc osiągnąć cele pedagogiczne.

Witaj na moim serwisie w całości poświęconym tematyce hobby! Zapraszam do zapoznania się z wszystkimi artykułami! Mam nadzieję, że strona przypadnie Ci do gustu i znajdziesz tutaj ciekawe pomysły na spędzenie wolnego czasu!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)